tirsdag 25. januar 2011

Kjøttdeig i form :)

Dagens middag var enkel og god :) tenkte jeg skulle dele oppskriften med dere.

Kjøttdeigen:
i min ildfast form brukte jeg 1 kg.
spe den slik:
4 egg
4 ss hvetemel
4 ss potetmel
krydder etter smak
og melk til passe tykkelse.

deigen skal ikke være tykk. men litt tynn. ikke så tynn at den renner men dere får det sikkert til.

skrell og kutt opp grønnsaker og potet.
jeg bruker gullerot, kållerabi og potet.

ha litt smør i bunnen av formen, legg i de oppkuttete grønnsakerne og poteter, strø litt salt og pepper over.
ha så kjøttdeigen over og sett den inni ovnen. midterste rille på 180-200 gr i ca 1,5 tim
kjenn med en gaffel på kållerabien at den er ferdig så vet du at alt det andre er ferdig.

du kan servere denne med brun saus. idag valgte jeg en pose saus (soppsaus) som bare var helt nydelig :)

Lykke til :)

Ingen kommentarer: